Your Cart
Subtotal:
$128.00
Checkout Now
image

Ga je een zaak starten?

Alles wat starters moeten weten rond reclame.

10 essentiële tips voor een goede bedrijfsnaam

Is je bedrijfsnaam al bepaald? Hou bij het maken van je keuze rekening met de volgende aspecten.

  1. Is je naam gemakkelijk te onthouden?
  2. Hou de naam bij voorkeur kort en bondig, positief en herkenbaar.
    Hiermee vergroot je van bij het begin je kans op succes. In een onderzoek naar bedrijven die succes hebben op de beurs, is gebleken dat een eenvoudige, herkenbare bedrijfsnaam meer en gemakkelijker aandelen verkocht dan die met een ingewikkelde bedrijfsnaam.
  3. Stem de naam af op je doelgroep. Werk je lokaal of internationaal?
    Laat dit weerspiegelen in je naamkeuze. Ook de extensie van je domeinnaam is hierin belangrijk. Werk je voornamelijk in België? Dan is .be een logische keuze.
  4. Vertelt je naam iets over je activiteiten? Dan is dat mooi meegenomen.
  5. Eenvoudig te spellen en eenvoudig te typen
    Een eenvoudig te spellen bedrijfsnaam vermindert het aantal schrijffouten. Hoe langer de URL, hoe meer kans op schrijffouten. Denk aan onze beste vriend Google.
  6. Bestaan er concurrenten met een gelijkaardige naam?
    Even op onderzoek gaan kan geen kwaad.
  7. Is de domeinnaam nog beschikbaar?
    De beschikbaarheid van je domeinnaam moet (zo goed mogelijk) samenvallen met de keuze van bedrijfsnaam. Het is niet omdat jouw bedrijfsnaam “Slaapcomfort" is, dat de URL “slaapcomfort.be" automatisch voor jou beschikbaar zal zijn. Wanneer mensen jouw bedrijf opzoeken via het internet, zullen ze eerst je bedrijfsnaam intypen. Kies steeds voor een makkelijk uit te spreken domeinnaam. Streepjes zijn toegelaten, maar zij niet ideaal. Opteer bij voorkeur voor een dash ( - ) i.p.v. underscore ( _ ). De naam moet ook makkelijk te verstaan zijn (denk aan een spotje op de radio) en vlot uit te spreken zijn (aan de telefoon).
  8. Is social media belangrijk?
    Kan je op het platform dat voor je bedrijf belangrijk is, je gebruikersnaam nog reserveren?
  9. Vermijd negatieve connotaties!
  10. Denk aan de creatieve mogelijkheden!
    Wanneer bedrijfsnaam en logo elkaar versterken, zorg je gegarandeerd meteen voor het wow-effect.

image

Heb je interesse in onze diensten?

Vertel ons je plannen